Menu Sluiten

Zo solliciteer je anno 2020…

Als je gaat solliciteren bereid je jezelf zo goed mogelijk voor. Daarmee zeg ik niets nieuws, dat weet iedereen. Maar klopt je voorbereiding wel helemaal? Wordt het een ‘traditioneel’ sollicitatiegesprek, of ga je vragen krijgen die je niet zou verwachten? Neemt je mogelijk nieuwe werkgever de houding aan van een hiërarchische ingestelde directeur, of van een hippe people manager die interesse heeft in je hobby’s en je favoriete muziek?

Zeker met de huidige arbeidsmarkt denken steeds meer werkgevers na over de manier waarop ze sollicitatiegesprekken aangaan. Zo willen ze de ideale kandidaat strikken door zelf de juiste indruk achter te laten, maar ook achterhalen wie het beste bij de bedrijfscultuur past. Een deel van de werkgevers ziet de vorm van hun sollicitatieprocedure zelfs als een onderdeel van hun marketing.

Natuurlijk bestaan er nog genoeg sollicitaties met je sollicitatiebrief, je cv en een reeks standaard vragen als houvast, maar er zijn ook werkgevers die niet tegenover je gaan zitten, maar naast je en een houding van gelijkwaardigheid aannemen.

Handig dus als je een beetje van te voren kunt inschatten wat je te wachten valt bij je eerstvolgende sollicitatiegesprek. Intermediair Vooruitzenden kent de huidige ontwikkelingen én ze kennen daarbij je mogelijk nieuwe werkgever vaak goed genoeg om een inschatting te kunnen maken over hoe jouw sollicitatiegesprek zal gaan. Praat daar met ze over. Vooruitzenden helpt je daarmee echt vooruit!

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x

Wij gebruiken cookies

Voor de optimale beleving van de website van Vooruitzenden maken wij gebruik van cookies. Door gebruik te maken van onze website ga je akkoord met onze Cookie & privacy statement. Geef hieronder uw voorkeuren op.
Algemeen
Personalisatie